Nog 2 weken! - Reisverslag uit Breda, Nederland van Wilma Rooijackers - WaarBenJij.nu Nog 2 weken! - Reisverslag uit Breda, Nederland van Wilma Rooijackers - WaarBenJij.nu

Nog 2 weken!

Door: Wilma

Blijf op de hoogte en volg Wilma

12 Januari 2014 | Nederland, Breda

Hallo allemaal,

wat komt het dichtbij....
Over twee weken stap ik nu ongeveer de auto in met 2 volgeladen koffers en een backpack om aan mijn VSO-avontuur te beginnen.

Nu de tijd ontzettend snel gaat en ik ondertussen van een aantal mensen al (tijdelijk!) afscheid heb genomen, komen steeds meer vragen naar boven. Hoe ga ik het daar ervaren? Kan ik inderdaad écht niet alleen over straat? Hoe snel zal ik geaccepteerd worden door mijn collega's daar en hoeveel resultaat kan ik daadwerkelijk boeken in de komende maanden?

Wat in ieder geval helder is, is dat ik me, ondanks alle voorbereidingen vanuit VSO en mezelf, nooit kan voorbereiden op de schok die de échte armoede die daar heerst, met zich mee brengt. Er leven volgens de telling in 2007, zo'n 77 miljoen mensen in Ethiopië waarvan de helft (!) jonger is dan 14 jaar.
Van de 77 miljoen mensen leeft zo'n 81% onder de armoedegrens zoals internationaal vast gesteld. Schokkende cijfers waardoor ik me erg klein ga voelen; wat ga ik dan immers in 3 maanden tijd betekenen?
Tegelijkertijd realiseer ik me maar al te goed dat wanneer je niet met kleine stappen begint, er geen structurele verbetering mogelijk is en dat geeft me moed. Nelson Mandela was immers ook maar één mens en zie wat hij uiteindelijk bereikt heeft! Niet dat ik nu het ideaal heb om een tweede Nelson te worden, maar ik denk dat jullie wel snappen hoe ik het bedoel!

De komende twee weken staan in het teken van nog hard werken, zowel bij Tempo-Team als aan de voorbereidingen voor VSO. Gelukkig kan er het een en ander met elkaar gecombineerd worden.
24 januari stap ik om 11.00u de deur uit bij mijn grootste klant om er op 6 mei pas weer binnen te stappen. Een bijzondere gewaarwording!
's Avonds heb ik nog een afscheidsfeestje en dan is het echt zover: op de 26ste vlieg ik!

Liefs,
Wilma

P.S. Bijgevoegd vinden jullie wat foto's en een filmpje van de workshop die ik samen met Minoek (TT én VSO-collega) heb georganiseerd. Ondanks de lage opkomst hebben we een heerlijk uurtje vol plezier gehad en hebben we toch weer een bedragje bij elkaar voor VSO! Dank aan collega's Sanne en Vincent voor de medewerking!

  • 14 Januari 2014 - 09:56

    Jeannette De Greef:

    Hallo Wilma,

    Een spannende maar zeker een mooie ervaring die jij tegemoet gaat. Haal er alles uit wat erin zit en pluk de dag. De tijd gaat toch al zo snel voorbij, maar ik heb er alle vertrouwen in dat het goed gaat in Ehtiopië. Ik zie of spreek je ongetwijfeld nog voor je vertrek in Breda en ik ga je reisblog zeker volgen.

    Groetjes
    Jeannette

  • 24 Januari 2014 - 13:28

    Loes:

    Hey vrouwke,

    Je staat aan de voor avond van een bijzonder avontuur!!
    Wil je nogmaals onwijs veel plezier en succes wensen bij deze mooie uitdaging.
    Ik zal deze site met zeer veel plezier komende weken/maanden blijven volgen.
    Ga er onwijs van genieten en ik zal hier samen met de ladies mijn uiterste best doen om alles vlekkeloos te laten verlopen..

    Alvast een goede reis en tot schrijfs!!

    Liefs Loes

  • 24 Januari 2014 - 15:19

    Rick:

    Heel veel plezier en succes, geniet ervan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wilma

Hoi! Welkom op mijn reisdagboek, ik hoop dat je in de komende maanden regelmatig terug komt om de ontwikkelingen te volgen! Laat gerust een berichtje achter, vind ik alleen maar leuk..... Liefs, Wilma

Actief sinds 15 Dec. 2013
Verslag gelezen: 526
Totaal aantal bezoekers 92337

Voorgaande reizen:

25 Juni 2013 - 04 Mei 2014

Voor VSO op pad!

Landen bezocht: