Regentijd..... - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Wilma Rooijackers - WaarBenJij.nu Regentijd..... - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Wilma Rooijackers - WaarBenJij.nu

Regentijd.....

Door: Wilma

Blijf op de hoogte en volg Wilma

13 Maart 2014 | Ethiopië, Addis Abeba

De zon en de regen
Het hoort hier bij elkaar als de dag en de nacht
Hoewel soms een echte zegen,
wordt er nu verwoesting verwacht.

Stadsbewoners en bedelaars, wadend door de plassen
Kleding en schoenen, benen en voeten, alles vies
Boeren vechtend voor hun gewassen
Bang voor compleet inkomstenverlies

De regen komt dit jaar te vroeg
gevolg van opwarming van de aarde?
Zware maanden voor de boeg
Wat blijft er over voor waarde?

En toch.... mensen blijven lopen met een lach op hun gezicht,
passen zich aan aan de natuur.
Want ineens is daar weer zonlicht
en blijkt de regen van korte duur.

  • 13 Maart 2014 - 13:33

    Mark:

    Hoi Wilma,

    Ik begrijp dat je creativeit weer tot ontplooiing is gekomen,
    Dat krijg je als een 'vis' in het 'water' gaat dromen.
    Je weet toch na regen komt zonneschijn :),
    De winter hier is 15 graden, da's wel fijn.
    Het is niet de opwarming van de aarde waar ik me over verbaas,
    Maar dat het nu wel héél vroeg is voor sinterklaas.

    Goed te lezen dat je geniet,
    Hou dat vol want de tijd verschiet,

    groet Mark






  • 13 Maart 2014 - 13:56

    Loes:

    Hey Wilma,

    goed van je te horen....
    Zo te lezen heb je het goed naar je zin!

    Blijf genieten vrouwke!!

    Grt Loes

  • 13 Maart 2014 - 14:14

    Debbie:

    Hi lieffie,

    echt een berichtje voor jou. :)
    Je voelt je goed zo te horen. Echt super fijn.

    zorg jij ervoor dat jij de spons bent :), volgens mij heb je dan een win-win situatie.

    groet deb


  • 13 Maart 2014 - 18:20

    Hetty:

    Gut, een nieuwe kant van je, Wilma, die ik nog niet kende.

  • 14 Maart 2014 - 09:16

    Martin:

    Hoi Wilma,

    Erg leuk om je enthousiaste verhalen te lezen en foto's te bekijken. Zo ken ik je.
    Je had er vooraf erg veel zin in. Mooi dat alles goed verloopt.
    Veel plezier in de komende tijd!

    Groeten,
    Martin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wilma

Hoi! Welkom op mijn reisdagboek, ik hoop dat je in de komende maanden regelmatig terug komt om de ontwikkelingen te volgen! Laat gerust een berichtje achter, vind ik alleen maar leuk..... Liefs, Wilma

Actief sinds 15 Dec. 2013
Verslag gelezen: 563
Totaal aantal bezoekers 92343

Voorgaande reizen:

25 Juni 2013 - 04 Mei 2014

Voor VSO op pad!

Landen bezocht: